de Bewonerscommunicatie-App

Een renovatieproject aan woningen wordt door Constructif bijna altijd uitgevoerd terwijl de woningen gewoon bewoond zijn. Fijn voor de bewoners dat zij niet hun huis uit hoeven, maar natuurlijk kan zo’n project niet ongemerkt verlopen.

 

Minimale hinder

Constructif doet er tijdens het project alles aan om de hinder voor de bewoners tot het minimum te beperken. Onder andere door netjes te werken, goed aan te geven welke werkzaamheden wanneer hinder kunnen veroorzaken en de ‘Even Thuis’-woning, waar bewoners rustig kunnen zitten, als het in hun woning even te druk of lawaaiig is.

 

Goede communicatie

Het belangrijkste hierin is goede communicatie en korte lijntjes. Zorgen dat de bewoner weet wat hij/zij kan verwachten, maar ook een vaste contactpersoon die goed bereikbaar is voor vragen of een luisterend oor. Om die communicatie nog beter te laten verlopen, heeft Constructif, samen met E-vontuur, een app ontwikkeld, speciaal voor de bewoners.

Deze app bevat onder andere:

  • Projectnieuws – bewoners krijgen een pushbericht als er een nieuw nieuwsbericht is.
  • Berichtenmodule – waarin de bewoner kan communiceren met zijn/haar woonconsulent
  • Planning – wanneer we in de woning van de bewoner aan het werk gaan en welke voorbereidingen de bewoner hiervoor moet treffen
  • Documentenmap – waarin alle woningspecifieke documenten staan voor de bewoner
  • Contactpersonen

 

Bouwen aan tevredenheid

Natuurlijk zijn onze woonconsulenten ook nog steeds op vaste tijden fysiek aanwezig bij het project, tijdens spreekuren en bewonersbezoeken. Zo bouwen we steeds verder aan tevredenheid!